O nas - Aktywnywyjazd.pl

Aktywny Wyjazd.pl zrodził się z naszej miłości do gór, nart i aktywnego spędzania wolnego czasu

Wiele lat temu  w głowach każdego z nas z osobna powoli narastała myśl zrodzona z marzeń o Alpach. Różne zbiegi okoliczności, sport, narciarstwo, rowery oraz aktywny tryb życia  zjednoczyły nasze przemyślenia w monolit oparty o aktywne wyjazdy.

W ten sposób rozpoczęliśmy organizację wyjazdów w Alpy, zamieniając czas urlopu w aktywny wypoczynek, myśląc pierwotnie jedynie o rodzinie, przyjaciołach i ich znajomych. Jesteśmy zakochani w górach po uszy, dlatego uprawiamy narciarstwo w różnych postaciach – freeride, skitury i oczywiście narciarstwo zjazdowe. W związku z tym pierwsza nasza impreza, to letni narciarski wyjazd do Austrii na lodowiec Hintertux. Nic w tym dziwnego, przecież każdy narciarz marzy o tym, aby sezon trwał cały rok! Teraz wiemy, że narciarstwo poza sezonem jest bezsprzecznie możliwe i równie przyjemne, mając jednocześnie swoje zalety. Należą do nich chociażby dużo więcej słońca w miesiącach wiosennych i letnich. Atutem wyjazdu narciarskiego poza sezonem jest również dłuższy dzień.

aktywny wyjazd

Dziś zachęcamy wszystkich do aktywnego wypoczynku. W listopadzie i maju organizujemy „aktywny wyjazd” na narty. Czym różni się od innych? Aktywną turystyką! Wyjeżdżamy w Alpy i korzystamy z dobrodziejstw natury i przychylności pogody. Gdy pogoda dopisuje, uprawiamy narciarstwo zjazdowe, natomiast kiedy sypie chodzimy na skiturach. Po opadach śniegu zapinamy narty freeridowe i zapuszczamy się w góry, aby na puchu pozostawić pierwsze ślady. Gdy aura w górnych partiach Alp nie pozwala na jazdę  z uśmiechem, ruszamy do zaprzyjaźnionej wypożyczalni rowerów elektrycznych, z pomocą których eksplorujemy niezliczoną ilośc tras rowerowych w niższych partiach gór. Rowery elektryczne dają wiele możliwości, do których zaliczyć można fakt, iż taka turystyka pozwala nam w ciągu jednego dnia pokonać dystans około 80 do 100 kilometrów po górach. W listopadzie, czy maju szlaki w Alpach są praktycznie puste, dzięki czemu możemy poczuć się wyjątkowo. Niejeden z nas doznał zawrotów głowy spoglądając daleko w horyzont niekończącego się oceanu Alp.

Idea aktywnegowyjazdu.pl – jak zmienić urlop w aktywny wypoczynek?

To właśnie w takich okolicznościach powstała idea “aktywny wyjazd”, która pozwala zamienić urlop w aktywny wypoczynek. Dlatego właśnie po wysokim sezonie zimowym, narty zamieniamy na rowery elektryczne i od początku czerwca do końca września wracamy w Alpy „na szprychy” i trekking! Oczywiście dla twardzieli i prawdziwych maniaków sportów zimowych raz w miesiącu letnim wyjeżdżamy kolejką na Hintertuxer Gletscher, aby poszusować w promieniach słońca.

Podczas każdego wyjazdu popołudniami,  bez względu na porę roku wspólnie zasiadaliśmy w kuchni do zabawy w gotowanie, co nie zawsze przynosiło dobre rezultaty, gdyż po całym aktywnym dniu nie było chęci do gotowania. Pomny tych doświadczeń, jako pierwsi w Polsce, a może i na świecie, w sezonie 2018/19 rozpoczęliśmy cykliczne wyjazdy z medialnymi szefami kuchni, uczestnikami programu TopChef Polska. Teraz w ciągu dnia możemy oddać się bezgranicznie swoim pasją, a wieczorem zasiąść wspólnie do prawdziwej uczty, podczas której dania serwowane przez naszych kuchennych mistrzów  na zawsze pozostają w pamięci. W menu wyjazdowym na stałe przyjęły się takie rarytasy jak wołowina z angusa, pochodząca z Argentyny i uznawana za najlepszą wołowinę na Świecie, jagnięcina z Irlandii, przegrzebki Św. Jakuba w zupie ratatui, krewetki tygrysie łowione u wybrzeży Afryki i wiele innych pyszności. Wszyscy Ci, będący na diecie wegetariańskiej, włącznie z naszymi instruktorami mogą być spokojni – nasi szefowie dbają również o ich podniebienia, serwując za każdym razem opcję bezmięsną. Do obiadu codziennie serwujemy dobre wina oraz inne wyśmienite napoje. Dysponujemy również ekspresem wysokociśnieniowym, przy pomocy którego parzymy wysokiej jakości kawę z Gwatemali, Hondurasu, Papui, świeżo paloną na kilka dni przed wyjazdem w firmie założonej przez pasjonatów Tommy Cafe.

Naszą ideą jest dzielenie się Alpami, oraz  zbliżanie ludzi do siebie.

Głównym celem, który nam przyświeca jest stworzenie niepowtarzalnej atmosfery na każdym wyjeździe, w związku z czym nasze wyjazdy są kameralne (15-20 osób). Wierzymy, że wspólnie spędzony aktywnie urlop oraz wspólne posiłki –  śniadania, a przede wszystkim wieczorne „live-cooking” pomogą stworzyć niepowtarzalną więź pomiędzy uczestnikami. Starannie dobieramy obiekty i serwujemy wyjątkowe menu, pozwalając zapomnieć o pozostawionych w Polsce obowiązkach i troskach.

Aktywne wyjazdy dla całej rodziny!

Oczywiście aktywne wyjazdy to również doskonałe miejsce dla rodzin z dziećmi. Najmłodszym pociechom zapewniamy zabawy, animacje oraz szkolenia jazdy na nartach pod okiem Instruktorów z uprawnieniami Polskiego Związku Narciarskiego. Wieczorem organizujemy wspólny stół dla najmłodszych, przygotowując razem swoje ulubione dania oraz poznając nowe smaki. Atrakcją regionu jest snow park przystosowany specjalnie dla dzieci, z którego bardzo trudno zgarnąć je do pensjonatu. W dolinie zbudowany jest oświetlony, naturalny tor saneczkowy o długości 7 km, na którym organizujemy zawody „kto pierwszy ten lepszy”.  W ten sposób na rodzinnym wyjeździe przez 4 – 5 godzin dziennie rodzice będą mieli czas wyłącznie dla siebie. Podobnie na aktywnych wyjazdach w sezonie letnim zajęcia są dobierane odpowiednio do wieku dziecka. W dolinie Zillertal i Tuxertal znajduje się wiele tras rowerowych dla rodzin z dziećmi. Latem dużą atrakcją dla najmłodszych jest zwiedzanie jaskini w lodowcu Hintertuxer. Nasze działania mają na celu zaszczepić u dzieciaków bakcyla do sportu, aktywnego spędzania czasu a przede wszystkim integracji, co w czasach smartfonów wcale nie jest łatwe.

W przyszłym roku 2020 wprowadzamy nowy produkt, dostępny wyłącznie dla gości , którzy już wcześniej skorzystali z naszych usług. Rejsy po Chorwacji, połączone z trekkingiem, rowerami i oczywiście „live-cooking” z naszymi TopChefami są doskonałą formą aktywnego wypoczynku pod żaglami jachtu lub katamaranu. Wyjazdy te organizowane będą w czerwcu i we wrześniu.

Nasze aktywne wyjazdy to świetna alternatywa dla osób znudzonych atmosferą hotelową. Skierowana jest ona do ludzi otwartych i pozytywnie zakręconych, gotowych na nowe wyzwania i poznawanie ludzi o podobnych zamiłowaniach, ceniących kameralny klimat oraz takich, którzy kochają dobrą kawę, są ciekawi nowych smaków i potraw.  Każdy wyjazd pełny jest pozytywnych emocji i energii, dzięki którym nasi goście powracają do nas co roku, ciągle poszukując nowych przygód.