Marka Elan. Testy nart marki Elan na Aktywnych Wyjazdach
elan i aktywnywyjazd.pl

Marka Elan – nowy rozdział. Testy nart marki Elan na Aktywnych Wyjazdach

Gdyby zapytać przeciętnego Kowalskiego, z czym kojarzy mu się nazwa Elan, jesteśmy wręcz pewni, że wskazałby na Adama Małysza i jego sukcesy na skoczni. To właśnie nasz orzeł sprawił, że na przełomie wieków narty słoweńskiego producenta były jednymi z najczęściej kupowanych w Polsce. Z dumą pragniemy ogłosić, że od nadchodzącego sezonu Aktywnywyjazd.pl współpracować będzie z polskim przedstawicielem producenta nart Elan, firmą Ina Sport. O tym jak współpracować będzie marka Elan i AktywnyWyjazd już w naszym dzisiejszym wpisie.

Historia marki Elan

 

Zacznijmy jednak od początku. Marka Elan została założona przez słoweńskiego skoczka narciarskiego Rudiego Finzgara 24 września 1945 roku, jednak ich początki sięgają czasów drugiej Wojny Światowej, podczas której garstka inżynierów, nadzorowanych przed Rudiego, stworzyła kilkaset par drewnianych nart dla słoweńskich partyzantów. Już w pierwszym roku działalności firma wyprodukowała ponad 1000 part nart, z których część została wysłana do Stanów Zjednoczonych. W latach 50-tych założyciele marki postanowili zdywersyfikować swoje produkty i zdecydowali się na produkcję kajaków, nart wodnych, łodzi, sprzętu górskiego oraz stołów do tenisa. Przełom w popularności marki nastąpił w latach 70-tych, kiedy to legendarny już narciarz alpejski Ingemar Stenmark zaczął święcić tryumfy właśnie na nartach Elana. Wielokrotnie kuszony przez producentów sprzętu takich marek jak Fischer czy Atomic praktycznie do końca swojej kariery korzystał z nart słoweńskiego producenta. W 1984 roku, za sprawą współpracy ze szwedzkim mistrzem, Elan wyposażał już aż 168 sportowców z różnych krajów oraz dyscyplin. Popularność Elana rozwijała się na przestrzeni lat osiągając mniejsze bądź większe sukcesy zarówno w konkurencjach alpejskich, jak i skokach narciarskich. W latach 90-tych to właśnie ta dyscyplina stała się motorem napędowym firmy, do czasu aż inżynierowie Elana w 1994 roku wypuścili na rynek zjazdowy model Parabolic SCX, które jako pierwsze carvingowe narty na świecie, na nowo zdefiniowały technikę narciarstwa. Od tamtego czasu firma opisywana jest w dwóch słowach – „innowacyjność” oraz „jakość”. Innowacyjność, gdyż inżynierowie słoweńskiego producenta od zawsze próbują odrzucić status quo i szukają nowych pionierskich rozwiązań, czego przykładem był chociażby model Parabolic SCX. Jakość, ponieważ wszystkie narty Elan wykonywane są ręcznie, przy zachowaniu rygorystycznych standardów, co przekłada się na żywotność nart. W 2016 roku firma zdecydowała się na wycofanie ze świata skoków narciarskich i skupienie się na narciarstwie zjazdowym oraz ski touringu.

 

Historia marki Elan w Polsce

 

2016 to dla Elana rok przełomowy również na naszym krajowym podwórku. Wtedy właśnie czeska firma Ina Sport – światowy lider sprzedaży Elana skontaktował się z Terezą Trikovą – byłą zawodniczką kadry Czech w narciarstwie alpejskim i zaproponował jej przejęcie dystrybucji na Polskę. Wiedziała ona jednak, że aby projekt ten osiągnął sukces potrzebuje partnera na miejscu, który wesprze ją w rozwoju marki w Polsce. Wybór padł na Dagmarę Krzyżyńską, jedną z najbardziej utytułowanych polskich alpejek, osiągającej sukcesy zarówno w kraju jak i za granicą. Dziewczyny spotkały się po praz pierwszy 16 lat wcześniej, podczas treningów polskiej reprezentacji, do sztabu której dołączyła właśnie Tereza. Ich kontakt urwał się na dobrych 14 lat, gdy podczas przypadkowego spotkania na nartach w Austrii, Dagmara, która po poważnej kontuzji kolana rozpoczęła karierę trenerską w warszawskim WKNie, zaproponowała Terezie współpracę.  Ta, kończąc pracę jako menadżer dużego hotelu, zdecydowała się przystać na propozycję na jeden sezon, jednak za sprawą przedstawicielstwa Elana, dziewczyny zawiązały głębszą współpracę rozwijając sieć sprzedaży słoweńskiego producenta na rynku Polskim.

Biorąc pod uwagę, że firma Ina Sport na naszym rodzimym rynku istnieje dopiero 3 lata, Teraza oraz Dagmara wiedzą, jak wiele jeszcze przed nimi, w szczególności, jeśli chodzi o ewolucję marki w oczach Polaków. Obecnie ciężko znaleźć konkurencyjny stosunek jakości do ceny, jednak nadrzędnym celem dziewczyn jest wypromowania Elana nie tylko jako najbardziej opłacalnego, ale po prostu najlepszego. Jeśli chodzi o technologię i innowacyjność, jest on już na to w pełni gotowy, bowiem modele takie jak GSX, SLX czy Amphibio są niezwykle chwalone i uwielbiane przez profesjonalistów, co również przekłada się na wyróżnienia przyznawane przez niezależnych testerów.

 

Współpraca – marka Elan i AktywnyWyjazd.pl

 

Od nadchodzącego sezonu Aktywnywyjazd.pl będzie rozszerzał świadomość o marce Elan wśród narciarzy na całym świecie jako partner i ambasador marki. Jesteśmy niezwykle podekscytowani tą współpracą, wiedząc, że mamy do czynienia ze sprzętem najwyższej jakości, ale przede wszystkim z ludźmi, którzy kochają narciarstwo tak mocno jak my. Nasza koncepcja i wizja tego, w którą stronę chcemy się rozwijać, pokrywa się w pełni z wizją Terezy i Dagmary, co z pewnością zaowocuje korzyściami dla obu stron. Pomimo, że kolorem naszej marki jest pomarańcz, od tego sezonu na naszych nogach widzieć będzie można jedynie zieleń – marka Elan, używa jej jako swojego charakterystycznego koloru.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

9 − 2 =

Zadzwoń teraz